KÖPVILLKOR

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

ÅNGERRÄTT 14 dagar

På Fabriken försöker vi att värna om miljön och önskar därför att du har tänkt igenom ditt köp noggrant. Vi vill inte att varor ska åka fram och tillbaka i onödan. Har en vara sålts i vår webbshop går därför returen till vår fysiska butik och kommer således inte att skickas ut någon mer gång.

Skulle det visa sig att du mot förmodan ångrar ditt köp fyller du i formuläret på vår hemsida under retur och vi kommer sedan inom 24 timmar mellan mån-fre återkoppla till dig med en returfraktsedel. Observera att du EJ får skicka tillbaka paketet utan en retur-etikett från oss!

Det är alltid du som står för kostnaden av din retur och kommer att faktureras för den kostnaden. Idag är den kostnaden 99:- och du debiteras från din ursprungsbetalning.

Se till att dina varor har alla prislappar och hängetiketter kvar. Givetvis får inte du använda plaggen innan retur. Däremot får du försiktigt prova dem. 

Eftersom vi endast skickar helt oanvända kläder genom vår webbshop som vi även har kontrollerat och undersökt innan vi skickar till dig så förbehåller vi oss att neka återbetalning på en vara om vi misstänker att den har blivit använd eller om det är fläckar på varan eller om den luktar parfym/rök etc. För visst vill väl även du att när du köper en ny vara att den ska vara oanvänd? Det vill även kunden som köper din vara efter dig med.

När du packar ned din retur använd emballaget som din vara kom i. Tänk på att du har ansvaret för att varan är hel när den kommer tillbaka till oss så emballera den väl.

Vill du göra en retur så fyll i formuläret på sidan returhantering på hemsidan.

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller inte ångerrätten. 

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

GARANTIER OCH SERVICE

Vi försöker alltid hålla vårt lager uppdaterat men pga av att vi även delar lager med vår fysiska butik så kan det ibland hända att någon vara tar slut. Om detta skulle hända kommer vi kontakta dig och finna en lösning på problemet om vi kan få tag i varan igen eller om vi ska återbetala dig. Skulle du behöva reklamera din vara så ta kontakt med oss innan på tel 036-176990 eller på mail webb@butikfabriken.se så ska vi hjälpa dig.

PRIVAT POLICY

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Dina personuppgifter sparas endast så länge det finns ett behov av att spara dem för att fullgöra de ändamål som de samlades in för och så länge de behvös för att följa lagkrav. Fabriken sparar uppgifter om kunder i högst 36 månader efter att kund senast har genomför köp. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

LEVERANSER

Leveranstiden är 5 arbetsdagar. Väljer du att hämta i butik kan du hämta din vara dagen efter. Detta gäller endast måndag till fredag. Vänligen medtag legitimation vid uthämtning av order i butiken. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Observera att helgdagar kan påverka leveranstiden. 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Hämta alltid ditt paket i god tid så det inte hinner gå tillbaka till oss igen,då detta kommer medföra extra kostnader för dig.  Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut, både i butik och ombud, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:-